Radio Online

e-Link

Saturday, March 12, 2016

Gambar Kebakaran di Kilang Recron, Nilai


Gambar Kilang Recron terbakar di Kawasan Perindustrian Nilai, Negeri Sembilan pada 10 Mac 2016. Dulu dikenali sebagai Kilang Hualon.


NILAI - Dua lelaki pekerja sebuah kilang tekstil di Kawasan Perindustrian Nilai, di sini, cedera ringan akibat terkena serpihan letupan dalam kebakaran, semalam.
Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Sembilan, Norazam Khamis berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu bergegas ke lokasi sejurus menerima panggilan kecemasan, kira-kira 10.20 pagi.

“10 jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Nilai, Mantin dan Seremban 2 termasuk Unit Bahan Bahaya (Hazmat) dan Perkhidmatan Respon Perubatan Kecemasan (EMRS) bergegas ke lokasi dengan kekuatan seramai 40 pegawai dan anggota.

“Sebaik sampai, semua pekerja telah pun berada di kawasan selamat dan dua pekerja asing berusia 30-an yang cedera sudah pun dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar, di sini  untuk mendapatkan rawatan,” katanya di sini, semalam.

Norazam berkata, siasatan awal pihaknya mendapati kebakaran terbabit berpunca daripada bilik utama pendingin hawa di tingkat empat yang terbakar sebelum merebak ke tingkat satu bangunan.

Menurutnya, api berjaya dikawal kira-kira 11.50 pagi dan operasi keseluruhan berakhir jam 1.55 petang.

Namun siasatan lanjut akan terus dijalankan dan kos sebenar kerugian masih belum dikenal pasti,” katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 11/03/2016 oleh Sinar Harian:Kilang terbakar, dua pekerja cedera
Info Gambar: Facebook.





Sumber : Facebook

No comments:
Write comments