Radio Online

e-Link

Friday, March 25, 2016

Lori terbakar di Lebuhraya Nilai - Lebuhraya PLUS


Kali ini seperti dalam gambar Lori yang membawa muatan sayur terbakar di tepi Highway Nilai Lebuhraya Utara-Selatan (Arah Selatan) pada petang Rabu 24 Mac 2016. Alhamdulillah, pemandu yang terlibat tidak mengalami kecederaan, dan juga tidak melibatkan kenderaan lain di highway berkenaan.

Highway PLUS (Nilai) ni banyak berlaku kemalangan, jadi sila berhati-hati ya ketika memandu.
NILAI - Sebuah lori 24 tan yang membawa muatan sayur musnah, apabila terbakar dalam perjalanan di Kilometer 272.9 Lebuhraya Plus arah Selatan petang tadi.

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 5.30 petang itu, bagaimanapun tidak melibatkan kecederaan apabila pemandu lori, Isham Md Don, 42, dan pembantunya, Samri Hasan, 25, sempat menyelamatkan diri.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Nilai, Mohd Syazwan Saidy berkata, lori yang dalam perjalanan dari Selayang ke Johor Bahru itu, berjaya dipadamkan sepenuhnya dalam masa 10 ke 15 minit.

Katanya, seramai 10 anggota termasuk pegawai bergegas ke lokasi kejadian untuk menjalankan kerja-kerja pemadaman.

"Sebaik sahaja sampai ke lokasi, kita dapati api sedang marak dan kerja-kerja pemadaman segera dijalankan.

"Kebakaran dipercayai berlaku dibahagian belakang dan memusnahkan hampir kesemua bahagian badan lori itu, namun kita berjaya mengawalnya dari merebak di bahagian depan," katanya kepada Sinar Harian.

Kemusnahan kebakaran dijangka sebanyak 60 peratus. Tambahnya, jumlah kerugian dan punca sebenar kebakaran masih dalam siasatan.

Artikel ini disiarkan pada : 24/03/2016 oleh Sinar Harian
Info Gambar: Anggota bomba berusaha memadam kebakaran melibatkan sebuah lori sayur di Kilometer 272.9 Lebuhraya Plus arah Selatan petang tadi.

No comments:
Write comments