Radio Online

e-Link

Tuesday, January 31, 2017

Jatuh moto dilanggar kereta di Nilai - Lebuhraya PLUS

 

Lagi kemalangan motosikal berlaku di Lebuhraya Utara Selatan, arah utara. Kali ini mangsa berusia 21 tahun berasal dari Kemayan, Pahang yang dikatakan terjatuh secara tiba-tiba disebabkan lost-control. Al-Fatihah buat Allahyarham.


NILAI - Seorang penunggang motosikal maut selepas terbabit kemalangan di Kilometer 280.7 Lebuh Raya Utara - Selatan, arah utara, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam, mangsa, Abu Burhan Isa, 21, yang berasal dari Kemayan, Pahang meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah pada kepala.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superitendan Zaldino Zaludin, berkata, mangsa yang menunggang motosikal jenis Yamaha 125Z secara berseorangan secara tiba-tiba hilang kawalan dan terbabas, lalu jatuh ke lorong kanan jalan.

“Dalam masa sama, sebuah Perodua Kancil yang berada di lorong itu tidak sempat mengelak, lalu melanggar mangsa yang terjatuh,” katanya di sini, semalam.

Akibat kejadian itu, katanya, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian sebelum mayatnya dihantar ke unit forensik Hospital Tuanku Ja'afar, Seremban untuk tindakan lanjut.

Zaldino berkata, pemandu Perodua Kancil, seorang wanita berusia 35 tahun bagaimanapun selamat dan tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 30/01/2017 oleh Sinar Harian
Info Gambar: Gambar motosikal Yamaha 125 Z jatuh di lebuhraya.

No comments:
Write comments