Radio Online

e-Link

Thursday, January 26, 2017

Gambar Kebakaran Kilang Sarung Tangan A1 Glove di Nilai


Gambar Kilang Sarung Tangan A1 Glove terbakar di Kawasan Perindustrian Nilai, Negeri Sembilan pada 23 Januari 2016.Di bawah naungan A1 Glove Sdn. Bhd. yang ditubuhkan pada tahun 2009 terletak berhampiran Nilai 3.
NILAI - Anggota Bomba dan Penyelamat mengambil masa kira-kira 30 minit untuk mengawal kebakaran sebuah kilang sarung tangan di Nilai 3, di sini, yang berlaku kira-kira jam 11 pagi semalam.Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Nilai, Ahmad Ridwan Yahya berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira jam 11.02 pagi.

“Dua jentera bersama 15 pegawai dan anggota dikejarkan ke lokasi kejadian.

"Kita turut menerima bantuan dari Balai Bomba Mantin dan Seremban 2 dengan kekuatan sebuah jentera dan lori tangki disertai seramai lapan anggota.

“Sebaik tiba, kelihatan api dalam bangunan sedang marak. Kebakaran dipercayai berpunca dari mesin kilang sebelum merebak ke bahagian pejabat,” katanya.

Menurutnya, kilang bersaiz 100 x 150 kaki persegi itu berjaya diselamatkan apabila hanya terbakar 40 peratus.

"Kami mengambil masa kira-kira 30 minit untuk mengawal api sebelum berjaya memadam keseluruhannya kira-kira jam 12.45 tengahari.

“Tiada kemalangan jiwa dilaporkan kerana para pekerja telah selamatkan diri dengan bertindak keluar dari bangunan kilang sejurus kejadian.

“Punca kebakaran dan anggaran kerugian masih dalam siasatan pihak forensik,” katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 24/01/2017 oleh Sinar Harian:Kilang sarung tangan terbakar
Info Gambar: Facebook.

Sumber Video: Facebook

No comments:
Write comments